Het blijft heet - Reisverslag uit Accra, Ghana van Milou Litjens - WaarBenJij.nu Het blijft heet - Reisverslag uit Accra, Ghana van Milou Litjens - WaarBenJij.nu

Het blijft heet

Door: miloulitjens

Blijf op de hoogte en volg Milou

10 November 2011 | Ghana, Accra

Zoals beloofd, komt asap mijn reisverslag. Alles hier blijft me verbazen. De mensen zijn zo vriendelijk, ze kijken je allemaal aan, maar ze zwaaien wel! Ook het verkeer kan ik niet aan wennen. Dinsdag hebben we een citytour gedaan, dit was zo vet! We zijn naar de markt geweest, Je kunt het je zo gek niet bedenken wat ze daar allemaal verkopen, eten en drinken (vis, popcorn, groente, fruit, water, frisdrank, bier, echt alles!), maar ook heel veel telefoons en andere electronica zoals tv's, koelkasten, diepvriezen enz. En de mensen zitten allemaal zo hutje mutje, echt grappig om te zien gewoon. Omdat je blank bent wil ook iedereen aan jou verkopen, want hier geldt, blank is rijk. Maar dat valt bij mij eigenlijk wel mee.. En verder ja, ze willen je allemaal aanraken, je bent echt een attractie hier, vooral voor de kleine kinderen. Na de gewone markt zijn we ook nog naar een artmarket geweest, dat was ook zooo vet! Hier verkopen ze eigenlijk allemaal van die dingetjes die ze hier zelf maken, houten maskers, djembe's, tassen, kleding en dat soort dingen, overal lopen geiten, schapen, kippen, honden en katten, heeeerlijk.. daar ben ik zo dol op.. Een groep negers heeft ons ook een soort van 'show' gegeven met djembe, ik zal proberen om de foto's er zometeen nog op te zetten. Verder hebben we ook nog onze simkaart geactiveerd, mijn telefoonnummer is; 002335-40756329, hierop kunnen jullie mij bellen en smsen gedurende deze 5 maanden. Helaas was mijn telefoon in het begin niet simlock-vrij, alhoewel in nederland wel, maar hier niet, dus heb ik deze hier nog simlock-vrij moeten maken, maar ook dat is allemaal goed gekomen. Gisteren hebben we taalles gehad, De taal die eigenlijk iedereen wel kan verstaan/spreken (de lokale taal dan) is TWI: good morning is Maa kye (spreek uit maa tsj`e) en ja zo nog heel veel dingen, best lastig iig* (*in ieder geval voor trudie) We hebben gisteren ook nog drum en danslessen gehad, heeeerlijk met 35/40 graden, maar het was wel leuk! het dansen is echt een apparte stijl, het is niet moeilijk, maar wel erg vermoeiend. Het drummen daarintegen is een stuk lastiger, ze hebben eigenlijk 2 ritmes die wij hebben moeten aanleren, 'female' and 'male'. Ik ben het nu alweer vergeten eigenlijk hoe het precies ging, maar het was wel leuk! Vanmorgen hebben we kooklessen gehad, dit was ook erg leuk, vanmiddag gaan we nog even naar het strand en morgenvroeg vertrekken we om 06.00 uur lokale tijd naar Tamale, dit is een busreis van 14 uur, daar overnacht ik met esther en zaterdagochtend reizen we de laatste 3 uur verder naar WaleWale. Hoe het daar dan precies is met internet weet ik niet, maar ik zal asap kijken voor internetverbinding. Many greetings, een Obroenie (witte)

  • 10 November 2011 - 12:10

    Mieke:

    Leuk he, katten die los rondlopen.. haha!!

    kissy

  • 10 November 2011 - 13:20

    Loes Nichtje:

    Milou, klinkt suuuuuper leuk! Neem zo'n djembe voor me mee :D Speel je lekker n female ritme :) haha echt heel niceyyy! Kussies

  • 10 November 2011 - 18:37

    Marion:

    ha millie,
    ik had al gehoord van yvonne dat ze daar zo goed kunnen trommelen! Jammer dat je 't ritme al vergeten bent, ik kan je er nog wel eentje leren: boem boem tsjaa!!! kan ik heel goed. Nou millie een hele goede reis en we horen nog wel van je! groetjes!!

  • 11 November 2011 - 03:00

    Lars:

    ha millie, toch leuk allemoal die wilde beesten. En hedde gej ze doar lere trommele? pannekoeken, pannekoeken boterham??
    en kunne ze ok een bietje riest koke? of hedde ze dat ok al motte liere?

    Gr lars

  • 11 November 2011 - 07:54

    Anne :

    Milouzel!

    Jaaaaah je bent er!!!! Ist goed te doen in hitte? En hoe smaakt de rijst, of krijg je ook nog wat anders te eten?
    Ben erg benieuwd hoe het in Walewale is! Succes met acclimatiseren ;)

    xx Anne (collega hap, je schijnt zoveel Anne's te kennen :) )

  • 13 November 2011 - 21:16

    Sanne:

    Milouuu! :)
    't klinkt ech te gek!!! De reis gelukkig ok mej gevallen! Ik heb nog aan ow gedocht zondaags! :)

    x sanne (ok van de hap)

  • 15 November 2011 - 22:00

    Nog Buurvrouw Rieky.:

    Hallo Milou,heb ff je verhalen gelezen.Dus het begin van je avontuur is begonnen.Vindt het wel knap wat je gaat doen!
    Hier op de Hamert vriest het,dus geniet maar van het tempratuurtje!
    Aan de dieren wen maar omdat nu hier op de Hamert vlak bij jullie (bij Manon achter) het eerste wilde zwijn is gezien :-(
    Wensen je een leerzame tijd daar en geniet er van!
    Groetjes van oons uut `t Hamertse land.

  • 16 November 2011 - 11:14

    Wendy:

    heeej Milou

    De reis is je uiteindelijk dus mee gevallen? Je hebt het echt naar je zin zo te zien;)
    Hoe is het met de afrikanen, de ware al gevonden haha;)
    Ik kom waarschijnlijk ook gezellig in de praktijk werken in de vakantie;)

    Liefs xx Wendy

  • 17 November 2011 - 18:19

    Diana:

    Ha Milou,

    Wat goed om te lezen dat je een goede start hebt kunnen maken van je avontuur!
    Wat zul je je ogen uitkijken als je over 5 maanden weer terug bent... hihi. Maar nu maar lekker genieten en laat het maar gewoon over je heen komen! Good luck!!

    x Diana (buurmeisje zo ongv. hihi).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana!!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2012

weer eens een berichtje!

13 Januari 2012

zoals beloofd!!

06 Januari 2012

beter laat dan nooit

18 December 2011

Weer eens een berichtje

04 December 2011

kintampo watervallen
Milou

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 27847

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 13 Juni 2015

United states

06 November 2011 - 05 Februari 2012

Ghana!!

Landen bezocht: