weer eens een berichtje! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Milou Litjens - WaarBenJij.nu weer eens een berichtje! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Milou Litjens - WaarBenJij.nu

weer eens een berichtje!

Door: miloulitjens

Blijf op de hoogte en volg Milou

29 Januari 2012 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal! Ik heb alweer 2 weekjes niks van me laten horen want ik dacht ik spaar mijn verhalen van 2 weken zodat ik nu een wat langere blog kan schrijven! Ik zal vooraan beginnen haha, vorige week maandag alweer.. Yara en Bibi hadden besloten om met hun ingezamelde geld de laatste vloeren in het weeshuis te laten leggen, ze hebben dus cement en seasand gekocht en deze naar nabari laten zenden. Maandagochtend kregen we opeens telefoon van onze host mama of we naar nabari wouden komen zodat we mee konden kijken met de vloeren leggen! Was echt heel leuk om te zien, er waren echt 50 vrouwen ofzo en dan met 30 tegelijk in 1 kamertje, eerst hebben ze het seasand gelegd en daarna gingen ze het cement erover heen gooien, maar hier bestaat nog niet zoiets als een cementmolen dus alles gaat met de hand! Ze hadden zo'n soort stok ofzo en daarmee gingen ze dan allemaal dat cement plat slaan en ondertussen heel hard zingen en allemaal op hetzelfde ritme, dat was wel echt heel leuk om nog gezien te hebben! Verder hebben we die week niet echt veel spannends gedaan in het weeshuis.. We zijn ook maar een halve week geweest omdat we donderdag al naar tamale zijn gegaan omdat we vrijdagochtend vroeg zijn vertrokken naar mole national park! Ofja, dat was de planning.. maar donderdagavond kwamen we erachter dat de ochtendbus niet meer reed omdat de weg te slecht was voor teveel bussen en dus reed deze via kintampo wat echt 4 uur omrijden is ofzo, dus was niet echt een succes.. Rond een uur of 10 hebben we dan ook maar besloten om gewoon met 6 man een prive trotro af te huren, wat eigenlijk ook niet echt een succes was bleek achteraf..! De weg was echt rampzalig, we reden zo schuin echt bijna 45 graden en ik scheet echt in mijn broek, niet normaal, ik dacht dat ik het niet ging overleven maar dat viel gelukkig mee! We hebben de rest van de dag maar aan het zwembad gelegen en de dag erna de walking safari gedaan en.... weer een olifant gezien! Hij was ook echt maar op 20 meter afstand ofzo dus dat was wel echt zwaar vet zegmaar.. Verder was het eigenlijk hetzelfde als de vorige keer. De afgelopen week was onze laatste week in het weeshuis, we hebben eigenlijk niks speciaals gedaan dan vrijdag, we hadden een soort afscheidsfeestje georganiseerd voor de kindjes, we hadden rijst gekocht en esther had me geld gegeven voor kip en we hadden nog drinken en snoepjes enzo dus het was echt heel leuk! Alleen het afscheid viel me toch wel zwaarder dan ik dacht dus hebben we het ook niet helemaal droog kunnen houden, er waren ook 15 kindjes ofzo aan het huilen dus dat was eigenlijk wel zielig.. 's avonds thuis hadden we ook nog een soort afscheidsfeesje, was echt heel lief! Zaterdagochtend zijn we vertrokken naar tamale, dit was ook wel zwaarder dan verwacht om het gastgezin te verlaten. In tamale heb ik nog wat souvenirs enzo geshopt want ik heb namelijk besloten om volgende week naar huis te komen. 3 maanden zijn lang genoeg geweest voor mij en verlang weer erg naar thuis dus na lang nadenken heb ik mijn ticket omgeboekt en kom ik volgende week 5 februari naar huis. Ik ga dus deze week nog wat relaxen ofzo, morgenvroeg ga ik naar kumasi, dinsdagochtend naar accra en daar blijf ik dan tot ik naar huis ga! Het is een mooie ervaring voor mij geweest maar 5 maanden is denk ik wat te hoog gegrepen geweest voor mij. Dus ik zal nog wel een blog schrijven als ik thuis ben en dan zit het er voor mij alweer op! Tot volgende weeek!
xxxxx

  • 29 Januari 2012 - 18:00

    Esther Van HAP:

    Wens je nog een super week toe in Ghana! Ben benieuwd naar de live verhalen!! Ook wel weer een heerlijk gevoel om snel weer thuis te zijn. Wens je alvast een hele goede terug reis Miloutje!

  • 29 Januari 2012 - 19:55

    Anne :

    Milouzewoezel!

    Jeeeeeeeeeejj je komt terug!!! 3 maanden is idd lang genoeg! En je hebt geweldige dingen meegemaakt, een ervaring om NOOIT meer te vergeten! Geniet nog maar lekker van het zonnetje, en laat mam maar een dikke winterjas meenemen naar Schiphol. Miloutje, tot snel en een goede terugvlucht!!

    xx Anne

  • 29 Januari 2012 - 20:57

    Sandra HAP:

    Hej Milouke!

    Wat kun je toch mooie verhalen schrijven. Vind het heel knap van je! Altijd leuk om te lezen.
    Toch eerder dan verwacht een einde aan je avontuur gekomen. 3 maanden is ook erg lang. Je hebt een hoop gezien en gedaan. Mooie ervaring toch. Kom mar wer lekker nar de Loij nu! Geniet nog van je laatste weekje!! En een hele goede terurgreis!! En tot snel wo!!! XXX

  • 30 Januari 2012 - 11:57

    Nel:

    je 3monde is ok al heeel lang hur.
    nog enne fijne tied dor en goeie reis.
    tot wer is ien de Loi
    hoije woh!!
    wellse groetjes

  • 30 Januari 2012 - 23:18

    Ex Buurvrouw Rieky:

    Bedankt voor je mooie verhaaltjes,je hebt daar goed werk gedaan en een hele ervaring rijker voor heel je leven!
    Kom maar weer gauw naar ons kulutenlandje om weer carnaval te vieren.
    GOEJE REIS NOR HUUS!!!

  • 31 Januari 2012 - 15:19

    Joyce:

    lieve millie
    kom maar lekker naar...
    tot maandag

    liefs je kleine vriendinnetje

  • 02 Februari 2012 - 16:24

    Hey Milou:

    Nou, goed dat je weer naar huis komt hoor.Ik begrijp het wel. 6 maanden is lang.
    Ik wens je een hele goede reis terug en wie weet tot ziens.
    Enne.... deze ervaring pakt niemand je meer af. Koester die.
    Mooie foto's trouwens.
    Groetjes Maria Driessen.

  • 03 Februari 2012 - 14:10

    Truus:

    Hé Milou, goede timing! Het is hier ietsje frisser dan in Ghana. Maak je borst maar vast nat. Of doe eigenlijk ook maar niet. (kan bij deze temperaturen wat oncomfortabel worden)
    Tot binnenkort lekker thuis!

  • 07 Februari 2012 - 10:55

    Oma:

    bedankt voor de verslagen en foto's. En nu even lekker bijkomen thuis. En dan weer nieuwe plannen maken.tot ziens !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Ghana!!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2012

weer eens een berichtje!

13 Januari 2012

zoals beloofd!!

06 Januari 2012

beter laat dan nooit

18 December 2011

Weer eens een berichtje

04 December 2011

kintampo watervallen
Milou

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1292
Totaal aantal bezoekers 27844

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 13 Juni 2015

United states

06 November 2011 - 05 Februari 2012

Ghana!!

Landen bezocht: