I'm impressed! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Milou Litjens - WaarBenJij.nu I'm impressed! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Milou Litjens - WaarBenJij.nu

I'm impressed!

Door: miloulitjens

Blijf op de hoogte en volg Milou

07 November 2011 | Ghana, Accra

Waaw, eindelijk gearriveerd (en ook bij internet) De lange vliegreis waar ik zo ontzettend tegenop zag viel, buiten de turbulentie wel mee, gelukkig zat er een neger langs me die tegen me bleef praten zodat ik rustig bleef, maar dzjies 7 uur is toch wel een lange zit! Buiten mijn buurman had ik ook nog een eigen tv waar ik spelletjes op kon doen en gooische vrouwen, the hangover part II en bridesmaids heb gekeken, dus verveeld heb ik me niet. Het afscheid was uiteindelijk dus moeilijker dan de vlucht. Aangekomen in Afrika was mijn eerste gedachte, wat is het hier heet, het was hier een uur of 10 en nogsteeds 27 graden!!! Moet je nagaan hoe heet het overdag is.. En ik ben al zon hitteliefhebber.. Maarja kleinigheidje hou je toch. Eenmaal op het vliegveld hebben we een uur of 2 moeten wachten voordat we de douane door konden, alleen voor een stempel in het paspoort en een vingerafdruk. Toen zijn we naar ons hostel gebracht wat me trouwens prima bevalt! Maar ik ben zo ontzettend onder de indruk van het verkeer hier, nu snap ik het 'rij voorzichtig denk aan mij' van ons mam eindelijk, maar moeder, lars en ik zijn hier niks bij! Auto's komen van links van rechts inhalen, je mag zo hard rijden als je wilt en het enige wat je kan doen is voorrang nemen! Ze hebben 1 voorrangsteken: het stoplicht, maar zelfs daar letten ze niet op, I don't trust als ik over wil steken. Ik zit hier trouwens gezellig met nog 4 andere nederlanders, 1 zweed, 2 oostenrijkers en een duitse. We hebben vandaag al introductie gehad en dat hebben we morgen nog en overmorgen nog, vrijdag gaan we naar het project toe. We leren dingen over de cultuur enzo, dansen, koken, trommelen, afdingen en dat soort zaken. Het bevalt me erg goed! Alleen jammer van die temperatuur dus, maar ik denk wel dat dat went. We hebben buiten de introductie ook nog veel vrije tijd, vandaag zijn we naar het strand geweest waar het ontzetten druk was, het was namelijk een soor van 'duitse zondag' in venlo, maar dan hier :p een feestdag voor de moslims. Alle mensen kijken je aan en willen je aanraken, je hoort overal muziek en iedereen is aan het dansen op het strand, wat me vooral opviel is dat het vooral de mannen zijn die dansen wat ik wel heel erg leuk vind. Dat zou de hollandse man eigenlijk ook eens moeten doen!
Ik zal er maar eens een eind aan maken. De foto's volgen! Jullie horen asap* van mij (*as soon as possible voor de moeders onder ons, haha)
Kind Regards, Milou (of millie)

  • 07 November 2011 - 21:19

    Mam En Pap:

    Gelukkig is de reis meegevallen en had je goed gezelschap.We zijn blij voor je dat het zo warm is, ha ha.
    Groetjes en tot het volgende verhaal
    hou je haaks, dan doen wij dat ook

  • 07 November 2011 - 21:56

    Lisan En Tom:

    Goed te horen dat het allemaal goed is gegaan, op de temperatuur na dan! Wij zijn gisteren in tegenstelling tot vliegen richting afrika nog even amsterdam in gegaan, daar hadden ze ook negers en whoppers. Heb je er ook al een gehad daar in t zuiden? (de hamburger dan) We zien weer uit naar de volgende update en het telefoonnummer.
    Veel liefs lisan en tom

  • 07 November 2011 - 21:58

    Lars:

    ha millie,

    als die negerkels zu danse motte doar misschien toch mar an beginne

  • 07 November 2011 - 22:15

    Joyce:

    neej millie blijf maar lekker single, dan doe ik dat ook.
    veel liefs uit het kikkerlandje en veel succes in de sauna.

  • 08 November 2011 - 08:32

    Mieke:

    The Hangover II!!! Wat een nostalgie, heeeerlijk.

    Wat super meid :D. Lucielle Roodbeen (jwz) en ik denken aan je en we volgen je op de voet.

    Geniet er van pup!!!

    kissies en veel liefs

  • 08 November 2011 - 09:19

    Theo En Christa:

    Ha millie,

    Gelukkig ben je goed aan gekomen.
    Stuur maar wat van die temperatuur na de loi wij vinden dat wel lekker.hou je goed en tot de volgende update.

    Groetjes Theo en Christa

  • 08 November 2011 - 10:40

    Marieke:

    Haa Milou,
    Nog niet op plaats van bestemming maar wel al een heel eind de goede kant op. Na een week of 5 was ik ook wel aan die hitte gewend;)
    Heeel veel plezier daar en ben benieuwd naar je project en verblijfplaats daar!

    X Marieke

  • 08 November 2011 - 11:26

    Loes Maasoever :):

    Ha Milou,
    Leuk je eerste verslagje! Ben jaloers!!!! Als ik dat zo lees is die neger toch nog niet buiten je handbereik;) Moet je maar eens een dansje mee wagen dan!
    Geniet nog lekker, succes met de inburgeringslessen en ik wacht vol spanning op je volgende update!

    xx Loes
    p.s. vindt het niet gek dat je daar een bezienswaardigheid bent met je mooie rooie haartjes!!

  • 08 November 2011 - 14:02

    Nel Leenen:

    heej milou.
    eindeluk angekomme!!!
    now gut ut echt beginne!!
    en ut weer...tja, ge had ok nor de noordpool gekunt, maja...
    dor hebbe ze gen erme kiendjes woh!!
    ik volg ow now ok, en ik viend allemol wel spannend wat ge mit makt.
    op ut werk hald ik ze wel op de hugte van ow avontuur.
    wellse groetjes en tot ow volgend verhaal!!

  • 08 November 2011 - 15:36

    Lil En Bil:

    Ha millie,
    Omdat oma niet zo van de nieuwste technologie houdt (oftewel bang voor dat grote witte scherm is jwz) sturen wij maar iets vanuit de buuf!
    Ze denkt veel aan jouw avontuur in Ghana en wil dat we je de groetjes doen, dus bij deze....

    p.s. en zoals je weet.... vraag bij de droge rijst.... sjladurbaij. Smakelijk eten!

  • 08 November 2011 - 17:13

    Peggy:

    Miloutje!!,
    ZIe je nou wel dat het vliegen mee valt:-p
    Ik zou willen dat ik daar lekker warm zit. Dat is toch beter dan elke dag op m'n fietsje in de koud brrrrr naar het werk toe. Waar we je nu al beginnen te missen hoor:O En ik 5 keer op een dag hoor: "ooh die Milou toch". En iedereen het daar spannerder vind dat jij zelf!
    Maar ik wacht op je volgende verhaal!
    X Peggy

  • 09 November 2011 - 17:54

    Marion:

    ha milou,
    fijn dat je zo enthousiast bent! hopelijk wordt 't project ook leuk! we blijven je volgen. die foto's wat is dat? de schuur? Nou Millie heel veel succes en goed zonnebrand blijven smeren! groetjes Marion en de rest van de westerweg

  • 09 November 2011 - 18:39

    Een Moeder:

    lieve milou,

    fijn dat er ook aan ons moeders wordt gedacht. (ASAP)
    heel veel suces met je avontuur.
    en doe vooral geen dingen die ik ook niet zou doen. wij willen je ook blijven volgen dus uileg wordt op prijs gesteld.
    b.v.d (bij voorbaat dank)

    groetjes Trudie

  • 09 November 2011 - 20:51

    Josepien:

    Ha Milou,

    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Ja, turbulentie is niet leuk ( spreek uit ervaring ). Had je niet gedacht dat ik nu al zou reageren he! Ik blijf je volgen.
    Aan de warmte ga je wel wennen hoor. En goed ien smerre wa !!
    SUCCES de komende dagen.
    Tot mails, gr Josephien

  • 15 December 2011 - 13:36

    Bets Mulders Well:

    Hoi Milou wat geweldig van jou dat je dit allemaal doet weet je nog wie ik ben ik heb je met het taxi busje naar school gereden en nu heb ik van je Moeder gehoord dat je nu in dat verre land bent
    heel veel groetjes en pas goed op en kom gezond weer terug
    Bets Mulders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana!!

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2012

weer eens een berichtje!

13 Januari 2012

zoals beloofd!!

06 Januari 2012

beter laat dan nooit

18 December 2011

Weer eens een berichtje

04 December 2011

kintampo watervallen
Milou

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 27843

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 13 Juni 2015

United states

06 November 2011 - 05 Februari 2012

Ghana!!

Landen bezocht: