De tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Milou Litjens - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Milou Litjens - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij

Blijf op de hoogte en volg Milou

13 April 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Zonder dat ik het eigenlijk door had zijn er alweer 2 maanden voorbij gevlogen sinds mijn laatste verhaaltje.. Ik denk dat dit is in het kader van geen bericht is goed bericht? Denk van wel want ik heb het na 3 maanden nog steeds aardig goed naar mijn zin!! Jeetje waar zal ik eens beginnen te vertellen over deze laatste 2 maanden.. Misschien is bij het begin het handigste, maar ik weer niet meer precies waar dit is haha.. Ik zal beginnen met school, dat is immers de reden waarom ik in Flagstaff ben beland :D
Het gaat nog steeds allemaal goed! Op 12 februari heb ik het eerste blok afgesloten met een eindpresentatie, uiteindelijk kwam daar een A uit (=9 of 10) Dus ik voelde me best wel aardig een nerd. Het blok van de stages loopt nog altijd door. Inmiddels hebben we nog veel nieuwe dingen gezien. Zo hebben we een rondleiding gehad door de gevangenis en het ziekenhuis in Flagstaff, zijn we een aantal keren meegelopen bij de hospice en zijn we een aantal keren mee geweest bij de thuiszorg. Dit was allemaal erg leuk en interessant. Deze week zijn we naar de Hopi reservation geweest, dat is eigenlijk net zoiets als de Navajo reservation waar ik in mijn andere verhaaltje ben geweest maar dan een net iets andere cultuur, het zijn wel ook de indianen. Halverwege het blok hebben we een presentatie gegeven voor deze cursus. De bedoeling was vooral om verschillen en overeenkomsten over de gezondheidszorg in de VS en Nederland te benoemen dus daar hebben we een presentatie van een uur over gegeven, het was een interessante en op een leuke manier gepresenteerde presentatie als ik de faculty mag geloven en ook hier hebben we dus de full grades voor gekregen, jeeeej! De eindbeoordeling van deze cursus zit er ook aan te komen, nog 4 weekjes om precies te zijn. (Dan is school dus ook klaar helaas). (En wanneer ik helaas zeg tegen geen school meer, dan is het zeg maar ernstig en vind ik het echt leuk). (En nu genoeg tussen haakjes want ik denk dat de Nederlandse grammatica dit niet goed keurt...) Anyway, nadat het eerste blok was gestopt zijn we begonnen aan 2 nieuwe blokken en wel 427 en 427L wat jullie waarschijnlijk niks zegt. Daarom ga ik het nu uitleggen: De blokken staan met elkaar in verbinding. 1 is een online course en die andere is in de klas en in groepjes. Het hoofdonderwerp is public health (lees: volksgezondheid -> lees: georganiseerde maatregelen om ziekten te voorkomen, gezondheid te bevorderen en het leven te verlengen van de bevolking als een community/groep). In de online course maken we iedere week 2 discussies over een bepaald onderwerp waar theorie aan gekoppeld is. In de groepsopdracht hebben we een community toegewezen gekregen waar we zijn begonnen met het analyseren van deze community om erachter te komen wat de grootste problemen zijn en hoe wij als verpleegkundigen hierbij kunnen helpen om daar iets aan te doen. Nu zijn we bezig met het op papier zetten van deze problemen en daar interventies bij te bedenken. Toen we de introductie hadden van dit blok werden Loes en ik beiden een beetje gek, we dachten echt dat dit way to much zou zijn en dat we dit nooit zouden gaan redden, maar hoe verder we erin zitten hoe beter dat het gaat. Het is wel heel veel werk en we zijn er 5 dagen in de week mee bezig maar opzich is dat niet zo erg since we hier zijn voor school haha.. En omdat we misschien ook nog wel 5 weken op vakantie gaan hierna... Al met al bevalt de school me dus goed!
Naast school vinden er natuurlijk ook nog buitenschoolse activiteiten plaats die vooral bestaan uit het bekijken van de binnenkant van de kroegen.. Zoals al eerder vermeld is op donderdagavond de studenten-zuip-avond en heb ik er pas 1 gemist en dat was omdat het spring break was en wij in San-Diego, California zaten. Maar goed, intussen hebben we ook de Grand Canyon bezocht, dit was echt prachtig! De vriend van Loes was hier op bezoek met een vriendin en toen zijn we met zijn alle naar de Grand Canyon gegaan, ik was volledig onder de indruk! Verder hebben we nog wat dingen ondernomen rondom Flagstaff zoals hikes op verschillende plekken en monumentale bezichtigingen. En toen was er spring break, oh my god, dat was leuk! We zijn met zijn vieren op pad gegaan. Jansje (Nederlands), Tina (Duits) en Amy (Australisch). We zijn begonnen in Los Angeles, door gegaan naar San Clemente en geeindigd in San Diego. In LA begon het al goed. Tina kende iemand die iemand kende in LA waar we dan zouden kunnen slapen, toen we aan kwamen kwamen we erachter dat dit dus in Hollywood was, Ryan Gossling om de hoek woonde en Ne-Yo bovenop de berg (ik voelde me opeens toch wel een beetje een groupie...). Maar het was allemaal iets minder flatteus dan we hadden bedacht, er woonde namelijk 5 mannen in dat huis waarvan er 4 thuis waren, dan denk je 1+1=2, maar dat was niet precies hoe wij erover dachten eigenlijk. Toen we vroegen en waar kunnen wij eigenlijk slapen kregen we als antwoord: Oh, I don't know, we'll see how the night goed, let's go with the flow. Eerlijk gezegd zagen wij die flow niet zo en hebben we met zijn vieren in dat bed geslapen van die jongen die er niet was en de volgende dag zijn we snel opzoek gegaan naar een hotel haha.. Helaas hebben we van LA weinig gezien omdat er 2 zieken waren, maar gelukkig ga ik in mei nog terug en kan ik dan de rest bezichtigen. San Clemente was de volgende stop, dit is een (nog) niet toeristisch dorpje aan de zee, echt super mooi strand en leuke lieve mensen dus hier zijn we even heen gegaan zodat de 2 zieken konden recoveren zegmaar (kan t nederlandse woord even niet vinden haha).. en daarna zijn we door gegaan naar San Diego, dat was echt super leuk ook, hebben lekker gesightsee'd (als je dat zo schrijft) en de party's verkend. Voornamelijk de St. Patricks day was een goeie, kroegentocht door San Diego, was een groot succes! Eenmaal terug in Flagstaff hebben we geloof ik niet zo heel veel interessante activiteiten uitgevoerd tot vorig weekend. Voor Jansjes verjaardag hadden we de Chippendales (lees: mannelijke strippers) cadeau gedaan. Dus moesten we natuurlijk naar Las Vegas toe om deze hete heren te bezoeken. Yeap. Eenmaal aangekomen in Vegas hadden we besloten om ons maar mooi op te tutten (lees: jurkje en hakjes aan, haren gedaan enzo alles) en toen zijn we de straat op gegaan voor een diner om vervolgens naar de Chippendales te gaan. We kwamen de strip oplopen en werden meteen gevraagd of we naar een club wilde 's avonds want dan werden we op de gastenlijst gezet, ja leuk! Chippendales waren namelijk om 22.30 ofzo afgelopen dus tijd zat om de clubs te verkennen. Dus na het avondeten zijn we naar de Chippendales gegaan, ik was lichtelijk in shock van wat ik daar zag maar het was de moeite waard haha. Toen het afgelopen was zijn we eerst naar het New York New York hotel gegaan omdat daar een achtbaan door het hotel heen gaan als in hij stopt en eindigt in het hotel dus die hebben we even en rondje gedaan waarna we achteraan zijn gesloten in de rij voor club Hakassan, waar we op de guestlist stonden. Na 1 uur en 45 minuten gewacht te hebben stonden we eindelijk vooraan, stempeltje en doorlopen. Moeten we eerst nog weer bij een kassa een bonnetje afgeven.. bonnetje? Ja je moet je eerst inschrijven voordat je in de rij gaat staan, echt heel fraai dat iemand dat tegen ons heeft verteld en dat we dus voor niks hebben gewacht want we mochten niet meer naar binnen. (t scheelt dat ongeveer de helft hier last van had en dat we niet de enige waren) maar toch, niks meer aan te doen. Dus we kunnen 66 dollar betalen om binnen te komen of vertrekken. We zijn door gegaan naar het casino en daarna naar huis. Beetje jammer na een hele leuke avond dat het zo af moest lopen maar ook dit gaan we inhalen in mei als we vakantie hebben!
Verder heb ik eigenlijk niet zo heel veel spannends te vertellen eigenlijk, buiten dat ik op dit moment huiswerk hoor te maken. Ik heb wel een excuus, ons mam vraagt al weken voor een verhaaltje dus nu werd het dan wel echt tijd, anders gaat ze me dalijk nog missen en dat moeten we niet hebben.
Tijd gaat wel veel te snel, echt waar. Te bedenken dat ik nog 4 weken school heb en 5 weken ga reizen = over 9 weken ben ik weer thuis = al ruim over de helft = ik wil hier eigenlijk nog een semester blijven = kan niet want ik moet terug naar de HAN om mijn studie af te maken.
Ohh wat ik nog niet had verteld. We waren door onze faculty uitgenodigd om met pasen te komen dineren bij haar thuis, super lief! Was heel lekker en gezellig tussen haar en haar amerikaanse vriendinnen gedineerd!
Ja dat was het wel zo'n beetje geloof ik. Misschien schrijf ik nog wel een verhaaltje voordat ik thuis kom, maar misschien ook niet :p.
Tot over 9 weken lieve mensen
xxxxx

• 13 April 2015 - 07:00

Theo:

Ha Milou,

Prachtig dat je het zo naar je zin hebt en ook nog je studie goed gaat. Ben benieuwd naar de verhalen als je weer thuis bent(en natuurlijk ook de foto's).

Groetjes uit Costa del Loi

• 13 April 2015 - 08:12

Carry:

Leuk verhaal weer. Als je weer "at home" bent, kom je wel een keertje live in Lottum alles vertellen, hoop ik. Hier gaat alles zijn gangetje. Hebben deze week vrij en gaan zoveel mogelijk texen en schilderen (deuren, muren en plafond), maar aangezien het heerlijk weer wordt, misschien ook een dagje iets gezelligs doen.
    Geniet die laatste weken nog maar en dan tot in juni.
    Groetjes, Grad en Carry from rose-village Lottum

• 13 April 2015 - 10:35

Ex Buuf Rieky:

Geniet nog maar heerlijk in de States,gelukkig kom je nog wel eens terug op "ons de Hamertje!" Groetjes uut de Loy!

• 13 April 2015 - 13:57

Nel:

Haaaa milou.
    goh dor ziedde wer hahaha.
    gelukkig hebbe we fb nog, anders docht ik da ge verdwene ward ien de states....
    ma ge het wer en moi verhaaltje geschreve, leze we ok dat ge echt enne student ziet.
    hier is ok alles goed hur en mit de tomaatjes van ons ok. ..mmmmm lekker de ieneminies.
    geniet nog van schol en uutstapjes, en tot snel wer ien de loi.of uurgus anders..