HI THERE! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Milou Litjens - WaarBenJij.nu HI THERE! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Milou Litjens - WaarBenJij.nu

HI THERE!

Blijf op de hoogte en volg Milou

09 Januari 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hello you lovely people in Holland! Whatsup?
Mijn eerste berichtje vanaf de campus en het is hier prachtig!
Als allereerst: iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes!
Na een enorm lange reis zijn we eergisteren aangekomen op de campus. De reis verliep vrij soepel. Van Amsterdam naar Detroit, daar 2 uurtjes wachten en door naar Phoenix waar we werden opgepikt op het vliegveld door het hotel waar we 1 nacht hebben geslapen zodat we de volgende ochtend weer fris en fruitig door konden naar de campus (lange zin he?). Aangekomen op de campus (die net zo groot is als 2 keer Disney world) zijn we op zoek gegaan naar ons appartementencomplex. Deze hadden we al vrij snel gevonden gelukkig. Het appartement is heel mooi! Keuken, woonkamer, 4 slaapkamers, 3 badkamers alles. Het enige nadeel hier was dat er niks aanwezig was (beddengoed incl kussen/dekbed, borden, bestek, glazen, handdoeken, douchegordijn, tv) dus we zijn er de eerste dag meteen op uit getrokken om dit allemaal aan te schaffen zodat we hier ook kunnen leven, wat inmiddels goed lukt!
Gisteren hebben we dan ook onze eerste introductiedag gehad. Hier hebben we vooral heel veel informatie gekregen over vanalles en nog wat. Zo kregen we bijvoorbeeld een hoop regels te horen over wat wel en niet allowed is.. en dat is nogal bizar soms haha maar het blijft natuurlijk Amerika. Je mag niemand misbruiken, dat is illegaal. Je mag geen alcohol drinken als er iemand bij je is die jonger is dan 21, ook al drinkt diegene zelf niet, jij bent toch strafbaar. Geen seks met mensen die dronken zijn. Niet fietsen als je dronken bent. etc. etc. Verder hebben we nog een rondleiding gekregen over de campus, maar eerlijk gezegd weet ik nu nog nergens de weg haha..
Omdat we nog een beetje jetlagd zijn zijn we op tijd naar bed gegaan, daarentegen zijn we ook weer rond een uur of 6 wakker, maar dat trekt wel recht een dezer dagen verwacht ik.
Vandaag hadden we ook weer intro. Vanmorgen hadden we weer een informatiebijeenkomst waarna we ons officieel moesten inschrijven enzo. Vanmiddag zijn we gaan lunchen met een paar mensen die we hebben leren kennen op de eerste introductiedag. Ik was ook alweer even vergeten dat een Amerikaanse lunch een Amerikaanse lunch is, thank god hebben we toegang tot de sportschool op de campus! :D
Het was wel een legendarisch moment, mijn allereerste real American burger, in combinatie met mijn eerste Amerikaanse biertje. Vanavond gaan we met dezelfde mensen ook naar de film en morgen naar de karaokebar, dus opzich komen we denk ik niks tekort hier.
De mensen op de campus noemen zichzelf trouwens the Lumberjacks. Dat is tevens de sportvereniging hier, echt alles staat in het teken van de Lumberjacks, wel echt heel gaaf. Zaterdag gaan we naar een basketball wedstrijd, we hebben tijdens dag 1 geleerd hoe we moeten yellen en aanmoedigen haha, dus we gaan het meemaken.

Ik heb ook een adres hier voor degene die daar nieuwsgierig naar zijn:
Milou Litjens
1500 South San Francisco Street
apt. 117
Flagstaff, AZ 86001

Een Amerikaans telefoonnummer heb ik nog niet, dat laat ik wel weten zodra ik die heb.
Ik laat jullie volgende week ofzo wel even weten hoe mijn lessen zijn hier!
See ya xoxo

• 09 Januari 2015 - 06:48

Theo:

Mooi dat je het nu alvast naar je zin hebt...Groetjes from Holland!!

• 09 Januari 2015 - 07:32

Carry:

Geniet lekker van the big americans (en van de sportschool), maar vooral van de ervaringen. Echt amerikaans al die regeltjes. Veel plezier bij de basketbalwedstrijd, niet te hard yellen, anders maken ze je nog chearleader.
    Greetings from Lottum (klinkt niet echt, hè)

• 09 Januari 2015 - 08:40

Lisan:

Leuk stukje Mil!

• 10 Januari 2015 - 09:46

Esther ( Maasoever):

Geweldig Milou zo'n reis!
    Benieuwd naar al je verslagen. Ik volg je!

• 14 Januari 2015 - 17:35

Murnie Alias Marian:

Leuk om te lezen Milou! Have fun wah! :-)