haaaa - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Milou Litjens - WaarBenJij.nu haaaa - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Milou Litjens - WaarBenJij.nu

haaaa

Blijf op de hoogte en volg Milou

10 Februari 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

haaai,

5 weken zijn er alweer voorbij, jezus wat gaat het toch snel..
Afgelopen week was echt een bizar goeie week!
We mochten deze week met de Navajo's mee (spreek uit: navaho), ook wel bekend als de indianen.
We moesten daarvoor woensdag ochtend eerst op kennismaking/introductie komen in Winslow waar een health clinic zit, which is ongeveer een uur rijden. We zijn samen met onze tutor van school geweest, super leuk haha.. Ze had vanalles bedacht om ons te laten zien daar en om te doen, echt super lief! De intro ging niet echt door zoals gepland was, degene die de powerpoint moest geven en de test af moest nemen was er niet dus hebben we de powerpoint afgedrukt gekregen die we bij de test konden houden, het komt er dus op neer dat we na een half uur alweer buiten stonden. Karen (tutor) heeft ons daarna meegenomen naar 'standing on the corner' en naar een beroemd museum/restaurant/hotel ish wat naast het spoor ligt. Bij iedere hotelkamer hangt zegmaar een foto van mensen die vroeger hebben overnacht in dat hotel, verder ook veel art enzo dus dat was wel heel leuk! Daarna heeft Karen ons ook nog getrakteerd op een lunch daar :). Woensdagmiddag hadden we gewoon weer les en we gingen skin/hair/nails assessment doen, veel nieuwe dingen geleerd die we in Nederland nog niet hebben geleerd.
Vrijdag was echt de dag van mijn leven (ondanks mijn kater). We mochten nu echt mee met de Navajo healthservices. Het was eigenlijk dus de bedoeling dat we mee gingen met de public health nurse in de thuiszorg maar daar dacht zij zelf anders over. Ze heeft ons een rondleiding gegeven door een gedeelte van het Navajo reservaat, waaaw wat is dat prachtig. De wegen zijn echt super slecht, alsof ik weer in Ghana was haha.. Maar we hadden dus zo'n 4 x 4 waarmee we lekker konden cruisen. Eerst hebben we een rondleiding gekregen door de clinic die in die 'buurt' (Leuppe) van het reservaat lag waarna we de natuur zijn gaan bekijken. We gingen off road tussen allemaal rotsen door rijden die de vormen van dieren hadden (schildpadden, konijnen, olifant, beer) Echt heel leuk om te zien want het was niet bewerkt door mensen ofzo. Later kwam er nog zo'n man die ook van de health services was bij en gingen we met 2 auto's verder, ik zat dus bij hem in de auto en t was net een scene uit een film haha, muziek op zn hardst, scheurende gitaren, raampje open, pingas en gaan met die banaan. Op die manier hebben we nog veel meer mooie plekjes gezien van het reservaat. Ja, ik heb genoten.. Dat zijn nog eens de betere stagedagen! Die vrouw die ons in eerste instantie had meegenomen heeft ons ook nog uitgenodigd om bij haar op bezoek te komen in Utah en dan gaat ze ons daar de omgeving laten zien, dus volgende week gaan we daar een weekend heen! Heb er nu al zin in.
De hiking van zaterdag hadden we trouwens afgezegd omdat we echt een berg huiswerk hadden (deadlinessss). Verantwoordelijke studenten zijn we ook :)
Het uitgaan deze week bestond ook vooral uit verantwoordelijkheid, we zijn maar 4 keer uit geweest..
Woensdag zijn we eerst nog gaan bowlen ter ere van een verjaardag van een vriend, ook wel skittle bowlen. Met je ogen dicht een skittle uit de zak pakken en iedere kleur betekend op een andere manier gooien, achterstevoren of met links bijvoorbeeld. En zo slecht had ik het nog niet gedaan, 2e geworden :)
Rest van het uitgaan was niet super interessant om over te vertellen maar we hebben het leuk gehad! Jansjes verjaardag hebben we in ieder geval goed gevierd donderdag :p Ohjawel, vrijdag hebben we ge-country-dancet en zijn jansje en ik van de dansvloer gestuurd omdat ik haar liet vallen haha..
Vandaag (maandag) zijn we weer meegeweest met de Navajo, maar nu naar een andere plaats. Wederom hebben we voornamelijk rondgecruist. We zijn wel bij 2 clienten op bezoek geweest, maar die waren niet thuis.
Verder staat er deze week nog een rondleiding in de jail op het programma, dus daar heb ik wel zin in.

TTYL (talk to you later, voor degene die dat niet wisten haha)
xoxoxo

• 10 Februari 2015 - 19:50

Nel:

Heej Milou.
    Ge het dur wer en moi stukske van gemakt.
    En te leze hedde ut reuze nor owwe zin, gelukkig!!!!!
    En ja, hard liere mar ok hard feeste.
    Dat gon weej de kommende daag ok doen.
    Ik begin donderdag beej de kuluut en zondag en mondag beej ozze joerts.
    Dan heb ik dink ik wel genoeg gehad en gezien!!
    Tot meels wer!!
    Maasjoertse HOI